Doktorgrader - 2010

Publisert: 06.05.2010 - Oppdatert: 21.10.2010
kysttorsk_imr.jpg

Ny doktorgrad: Mekanismer som knytter sammen de lokale bestandene av torsk på sørlandskysten

Sigurd Heiberg Espeland disputerer for PhD-graden ved Universitetet i Oslo med avhandlingen: “Connectivity mechanisms in a population complex of coastal cod” fredag 7. mai.

Publisert: 19.05.2010
Anne-Laure Groison

Hannens reproduksjon hos lysing, en viktig kommersiell art

Anne-Laure Groison disputerer 14. mai for PhD-graden ved Universitetet i Bergen med avhandlingen: ”Male reproductive biology of European hake Merluccius merluccius”.

Publisert: 18.05.2010 - Oppdatert: 21.10.2010
Torskelarve

Disputas om mikrobiell økologi i intensiv yngelproduksjon

Laila Brunvold disputerer fredag 28. mai 2010 for ph.d.-graden ved Universitetet i Bergen med avhandlingen: “Microbial ecology in the early life stages of intensively reared marine species”  Hun har siden høsten 2005 arbeidet med doktorgraden ved faggruppen Helse ved Havforskningsinstituttet i Bergen med Ruth-Anne Sandaa, Øivind Bergh og Terje van der Meeren som veiledere.

Publisert: 26.05.2010 - Oppdatert: 21.10.2010
hummer

Disputas om oppskalering av bruken av bevaringsområder i forvaltningen av Europeisk hummer

Fredag 28. mai vil Even Moland forsvare sin doktorgradsavhandling i Oslo. Tema: "Ecology of European lobster in a marine reserves context: implications for conservation biology". Doktorgradsarbeidet er gjort i Flødevigen med Nils Chr. Stenseth, Esben Moland Olsen og Halvor Knutsen som veiledere.

Publisert: 28.09.2010 - Oppdatert: 21.10.2010
hummer

Forvaltning av hummer i Skagerrak

Alf Ring Kleiven forsvarer sin doktorgradsavhandling ”The Management of Lobster in Coastal Skagerrak: Recreational Fisheries, Unreported Commercial Catches and Marine Protected Areas” den 30. september ved Universitetet i Tromsø.

Publisert: 13.10.2010 - Oppdatert: 21.10.2010